U-CROSS proiektuak erakustoki monitorizatuak gaitzen ditu, esposizio-saiakuntzak baldintza atmosferiko errealetan abiarazteko.
U-CROSS proiektuak korrosio-sentsore ultrasonikoak (UCS) kalibratu ditu, korrosio lokalizatuko lehen etapak denbora errealean detektatzeko, korrosioaren aurkako inprimazioak aztertzeko eta inhibitzaileak murrizteko helburuarekin. CIDETEC Surface Engineering izan da proiektuaren koordinatzaile, eta DASSAULT AVIATION, INSA Lyon, MISTRAS, TITANIA eta UBFC enpresek parte hartzen dute. Helburua garatutako teknologia baliozkotzea da.
UCS teknologia agertoki errealista batean probatzeko –zerbitzuan dauden hegazkinen esposizio-giroarekin bat etorriz–, CIDETEC Surface Engineeringek eta TITANIAk estazio atmosferiko bana gaitu dituzten beren instalazioetan, eta, haiei esker, ingurumen-esposizioko saiakuntza bat egingo da gutxienez 18 hilabetez bi ingurune korrosibotan: Kantauriko kostaldea (CIDETEC) eta Atlantiko hegoaldeko kostaldean (TITANIA).
Bi estazioak erabat operatibo daude, eta puntuan dituzte sentsore atmosferikoak eta eskuratze-ekipamendua. Zurezko egitura duen bastidore bana dute, eta han instalatuko dituzte laginak (SUT) eta esposizio-saiakuntzarako erakusleak.
Proiektuak milioi eta erdi euroko aurrekontua dauka orotara, eta, heldu zitzaionetik, dagoeneko igaroa da iraupenaren erdia eta laborategian egindako proben emaitza batzuk argitaratu dira. Mugarri horrek markatuko du U-CROSS proiektuaren arrakasta, eta, horri esker, industria aeronautikoak arazo handienetako bat konpon dezake: mantentze- eta ikuskapen-kostuak. Hori horrela, korrosioaren detekzio goiztiarrak ahalbidetuko du etorkizuneko kalteak modu prebentiboan konpontzea, eta kostu handiak aurreztuko dizkie konpainia aeronautikoei.